Kodulehe valmistamine – mida peaks tähele panema?

Kuigi kodulehe tegemine võib esmapilgul paista väga lihtne, on kindlasti mõned asjad, millele tuleks tähelepanu pöörata. Kodulehtede valmistamine on rohkem kui ainult teksti ja graafika kokku panemine.
Kui Teil on arusaam, kuidas käib kodulehe progameerimine(HTML, CSS, PHP jne), siis omate ka vajalikke oskuseid kodulehe tegemiseks ning sisu, värvide ja teksti suuruse sättimiseks. Kuid, kui Teil puuduvad sellised oskused, siis oleks kindlam ning mõistlikum palgata selleks oskuslik firma.
Ükskõik kumb neist variantidest teile sobib, tuleb esmalt ikkagi panna paika plaan ehk mida te tahate kodulehega saavutada, kes seda kasutama hakkavad jne.
kodulehe valmistamine

Pange paika nõuded

Millist informatsiooni soovite edasi anda? Mis elemente peab koduleht sisaldama? Kas on videosid, linke või muid dokumente? Kas tekst on raske ja illustreerimata või pigem graafiline? Selleks, et kõik veebilehekülje elemendid sobituks kokku ning leht töötaks õigesti, tuleb eeltööd teha. Tavaliselt on hea võtta paber ning pliiats ning panna kirja, kuidas kõik lehe osad asetsevad ja kuidas need kõige paremini kokku sobivad. Kui Teil on olemas ülevaade tulevase veebisaidi struktuurist ning funktsioonist, siis on hoopis kergem seda ka teostama hakata.
Teadke oma sihtrühma
Enne töö alustamist peaks kindlasti olema selge, kelleni üritatakse lehega jõuda. Teades sihtrühma, saab kirjutada ja kujundada kodulehte nii, et tekst oleks neile arusaadav ja meeldiv lugeda ning leht ise visuaalselt köitev.

Navigatsioon

Üks suurimaid probleeme lehe külastajate jaoks on otsitava mitteleidmine. Suurem osa külastajaid tahab leida sisu üpriski kiiresti. Seetõttu peaksite kindlasti läbi mõtlema, kuidas tahate, et külastaja lehel navigeeriks. Kui külastaja ei saa Teie kodulehel kergelt liikuda, siis ta võib ära minna ja enam mitte naasta. Puhas navigatsioon on ka üks otsingumootorite alustalasi. Tänu sellele saab Teie kodulehte kergelt analüüsida ning sisu hinnata.

Kirjastiil ja värvid

Need peaksid olema valitud selle järgi, mis Teie arvates viib teie sõnumi külastajani kõige paremini edasi. Väike kiri ei ole sobilik, kuna kõik inimesed ei näe väikest teksti lugeda ning samuti tuleks vältida taustasid, mille pealt oleks raske teksti lugeda (näiteks valge tekst kollasel taustal). Kirjastiil ei lae erinevatel brauseritel samamoodi, seda peab valikul  kindlasti mõttes hoidma.
logode ülevaatamine

Lehe reageerimisaeg ning kiirus

Laadimiskiirus on saamas aina tähtsamaks osaks, kuna nüüd saab ka sotsiaalmeedia osasid kodulehele tõmmata. Enam pole raske asetada kodulehele Youtube’i videot või pilte Flickri albumist. Kui aga Teie saidil on liiga palju videosid ja teksti, siis võite ennast leida olukorrast, kus veebileht ei lae piisavalt kiiresti. Kui selline asi Teiega juhtub, siis mõelge veel neile, kellel on aeglane Internet!

Graafika

Kui lisate veebilehele pilte, siis tehke kindlaks, et need oleks õiges formaadis (JPEG ning GIF on kõige populaarsemad). Kui lisate kujutisi, taustasid, nuppe või muud graafikat, millel on vähe värve, on soovituslik kasutada GIF-formaati. JPEG-formaat on soovituslik piltide jaoks. Kui hakkate graafikat veebilehe lisama, tuleb kindlasti panna tähele ka faili suurust. Mida suurem fail, seda kauem läheb Teie lehe laadimiseks. Kindlasti on soovituslik panna piltidele ALT-tekstid. Need aitavad otsingumootoritel Teie kodulehest paremini aru saada.
Kui Te vajate abi kodulehe valmistamisel või nõu, siis oleme alati valmis aitama ning nõu andma!